d|rig

Om kunden

d|rig er en europeisk aktør innenfor ombruk av IKT utstyr. De tar ansvar for hele verdikjeden med profesjonelle løsninger for ombruk, gjenvinning og sikker sletting av informasjon.

d|rig tilbyr gode løsninger for utrangert IKT-utstyr på en enkel, trygg og kostnadseffektiv måte, samtidig som de tar miljøansvar.

Les mer om d|rig på deres egen side her.

Lokura har løst disse oppgavene for d|rig

Vi i Lokura har utviklet et ERP og asset-system i samarbeid med d|rig. Systemet har fått navnet d|manage.

 

d|manage er et system som brukes internt hos d|rig. Systemet håndterer oversikten over IKT-utstyr gjennom alle steg fra bestilling av opphenting av utstyr til salg mot sluttkunder. Dette har blitt et fullverdig ERP-system med de mest kjente modulene som man ofte gjenkjenner i et ERP-system der man har oversikt over leverandører, innkjøp, varer inn, varer ut, ordrebehandling, kunder, returer, lagerbeholdning med korrigerings og allokering muligheter, retur og rapporteringsverktøy. d|manage er også et asset-system som lagrer all historikk til en asset som blir sortert inn i systemet, som betyr at det skal behandle store mengder data på kort tid.

d|manage startet som et asset-system som skulle håndtere dataflyten for resirkulert IKT-utstyr, men etterhvert blitt et mye mer omfattende system som har integrasjoner mot Blancco Data Erausure for sikker sletting av data, Bring integrasjoner for frakt booking, fraktetiketter og estimering av fraktkostnader. Videre har vi laget en to-veis REST API integrasjon mot TietoEvry sitt asset-system og nettbutikk.

d|manage blir driftet og vedlikehold av Lokura som gjør at vi har full kontroll over programvare og maskinvare som sørger for lite nedetid, god ytelse, faste backup rutiner og gode muligheter for skalering.  d|manage er utviklet i PHP med Laravel som rammeverk og det brukes MySQL som databaseadministrasjonssystem.

Skjermbilder

pawel-czerwinski-yI4I3OrpB0I-unsplash-lok

dhub
Rådhusgata 15
3211 Sandefjord

post@lokura.no
+47 334 50505